Biljetter

Tågbiljettpriset.
Kanske jag borde vara glad.
Det här påminner mig om när jag kallsnackade med pappa en gång över att bensinpriset hade gått över 14 kronor/liter.
 
 
Pappa: Äh! Det är ingen idé att klaga. Om något år kommer bensinen kosta 30 kronor/liter. Och vad säger vi då??
 
 
 
I framtiden kanske det skulle vara ännu dyrare.
Så jag chockar alla genom att skrika: "YIPPIIIEEkayJEEEJJ!! PRISET FÖR TVÅ TUR OCH RETUR TILL STOCKHOLM KOSTADE BARA 1550 KRONOR!! FAAAAAN VA BILLIGT alltså!  Fast vad gör man inte för miljön? Och eventuell mertid på tåget? Och deras stora sortiment av mackor.. - Slutgnället! SJ har i alla fall ett av de godaste kaffe jag druckit i hela mitt liv, och det får jag gratis!
 
 
 
Over And Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0