Rob & Rob

Våra fantastiska trubadurer!
I veckan och några veckor innan har vi haft två killar som trubadurer på soldäck, Rob & Rob (Robert och Robin, eller Rååååbööört å Rååbin eftersom de är från Malmö).
Hela det här inlägget borde skrivas på skånska, men eftersom jag är så grym på det, så låter vi bli.
 
Första intryck.
Rob & Rob gjorde sitt första intryck på mig genom att sjunga "Sommaren är kort" två gånger på en timme. Och eftersom jag gillar den låten mer än något annat i världen, frågade jag dem lugnt och sansat fast med ilskan stormkokandes innombords, om de inte kunde låta bli att sjunga just
den låten. Som gensvar på min fråga, spelades "Sommaren är kort" varje gång de kom åt och när de inte kom åt, och hellst tillägnat mig..
 
Lagerhämnd.
De använder mitt spritlager som förvaringsutrymme för sina gitarrer, när de inte spelar.
Och det utnyttjade jag ganska snart.
När Rob & Rob gick på paus, råkade en tejprulle klistra sig fast runt den ena gitarren.
 
Rob: Deit tåog ju seiköört tio menuuter att fö båårt!!
 
Efter det spelades inte "Sommaren är kort" mer på Rosellas soldäck av Rob & Rob.
 
Inte ens när kunder önskade den.
Rob berättade gärna om upplevelsen med gitarren i spritförrådet, sen la han till att om de spelade den igen, hade jag hotat med att klippa deras strängar (vilket naturligtvis inte var sant, men jag kände för det).
Det var kul när kund kom fram till baren och frågade, lite småsurt, om det var jag som var Maria....
 
 
Rob & Rob trodde nog att de var hundar.
Eftersom de engång kom nästintill förstörda till soldäck och frågade vart HUSSE var någonstans.
 
Rob: Vi moåste hietta Husse!
 
Jag kom själv fram till att "husse" var kryssningsvärden.
 
De bodde aldrig i en hytt ombord, utan kallade det för "gryt".
Deras toalett heter "lådan", sängen var en "korg" och den ena hittade sig en "tik".
 
 
Kul killar de där.
 
 
 
 
Over And Out
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0