Flipflops!

För två år sedan..
Sommaren 2010 fick man ett par flipflops på köpet om man köpte en flaska Koskenkorva på båten.
Alla vill väl ha ett par sånna?!!
 
Jag tog med mina till stugan den sommaren.
Varje år har vi kusinträff, en helg.
Vi är typ 27 kusiner och som mest har vi fått ihop typ 17 på en och samma helg. Det här året blev Risto (som är min kusin, Miljas, pojkvän) väldigt imponerad av mina nya flipflops. Väldigt imponerad.
Han frågade mig om han fick köpa dem.
Jag sa att de bara är en reklamgrej, de går inte att köpa.
Efter en stunds diskuterande kom vi fram till ett pris: tre öl - och skorna var hans! Ingen var gladare än Risto.
 
Till saken hör, för att veta vad Risto är för person, att han är läkarutbildad, har eget företag och jag tror (med reservation för fel) att han opererar.
Han är en skön person!
Fast under vissa stunder (vid intag av alkoholhaltiga drycker) kan han få för sig att inturbera folk (med humor skrivet).
Han är en skön kille!
 
I år kom Milja och Risto till kusinträffen.
Jag hade ju glömt de där flipflopsen för längesen!!
Fast när jag såg de söndergådda skorna, kunde jag inte hålla mig för ett gapskratt. Han kan inte leva utan de där skorna. Han älskar de där flipflopsen fortfarande.
 
Risto berättade att han under våren vart på ett viktigt bankmöte, gällande hans företag.
Iklädd kavaj, jeans och Koskenkorva-flipflops!!!
 
Whatta man!!!
 
Dealen gick igenom.
 
I år lämnade han sina sprojlans Crocs i stugan - för Koskenkorva flopsen var tvungna att komma med hem.
 
 
Jag nästan lovade honom att fixa nya tills nästa år... hur nu det ska gå till???
Finns det NÅGON som vill rädda mitt skinn och göra en stackars läkare lyckligast i världen, som har de där kvar???
 
 
 
 
 
 
 
Over And Out
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0