Dagens middag!

Jag kan inte laga mat.
Det säger jag till alla.
Jag kan verkligen inte laga mat!
Jag bränner vid thé-vatten tillockmed.
Fast närmare sanningen är nog att jag lagar mat, fast jag tycker att det är förbannat tråkigt.
Jag har ju faktiskt bott hemifrån i snart tio år.. och jag har långtifrån alltid, ätit ute. Mycket ute blir det, men kanske att jag tillbringar i alla fall 40% av mattiden i mitt eget kök.
Jag tycker bara att det är så svårt att komma på saker att göra och sen är det inte kul att laga bara åt en själv. Jag tror liksom inte att Ville skulle uppskatta en het chiligryta eller rådjurssadel, liksom.
 
Sen kan jag sällan laga mat med nya människor.
Det är lite av en fobi jag har.
Det är som scen-skräck.
Det är som prestationsångest.
Jag får blackout och allt blir bara fel.
Med syrran eller en god vän är det inga problem!
 
Ikväll lyckades jag nog göra den grönaste middagen i världen!
Fast den var rysligt god.
 
Broccolisås med pasta.
Och till detta hade vi gurka och grönsallad.
 
Vist, det såg lite tråkigt ut, fast det gick hem hos grabben,
som sen tog mer mat, för "det här har du gjort bra, mamma".
 
 
Naaaaw hjärtat,
mamma älskar dig med!!!
 
 
 
Over And Out
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0