4-års trots

Oh my gooood!
4-års trotsen är det värsta jag vait med om!
 
Jag har varit med min son (som jag älskar mer än något annat i hela världen) i ett och ett halvt dygn den här veckan. Och jag börjar redan känna att jag förlorar kontrollen. Jag höjer rösten! And that's a big fail for me...
Min 4-åring har förvandlats till ett monster - med stort M.
 
Det ska sägas nej, det ska absolut inte diskuteras saker.
 
Han har börjat ljuga:
- Det var inte jag som lyfte hinken med vatten över mig, det var mormor (även om mormor inte ens var i närheten)
- Det var inte jag som kastade min middag i golvet - det var min hand.
- Det var inte jag som satte mitt ansikte i pannkakan som var full med grädde på - det var pannkakan som hoppade på mig..
 
Jaa, man kan ju skratta åt det såhär i efterhand *ler*
 
Vad man än frågar grabben - blir svaret ett snabbt "därför!!"!
Det här är trotsåldern from Hell!!
 
 
 
Till råga på allt har jag PMS from down under också.
Länge sen jag var såhär känslig, och framför allt, hade så korta nerver!!
 
 
Imorgon tar jag nya tag.
 
 
 
 
Over And Out
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0