Två år

Imorgon är det två år sen.
Två år sen Anka lämnade oss.
Två år sen allt blev overkligt och två år sen jag förlorade en av mina närmsta och bästa vänner..
Hela tiden saknar jag henne.
Det går nog inte en dag utan att jag tänker på henne.

Johanna, Ville och jag var till graven idag.
Vi lämnade varsinn blomma och tände ett ljus.
Jag tände ljuset och så fick Ville sätta det vid stenen.

Ville: Så får Anka lite ljus när det är mörkt ute..

Jag tyckte det var så fint sagt.
Även om Ville inte har några egna minnen av Anka, så tror jag att han förstår, eller börjar förstå, vad det handlar om. Han har några gånger frågat när Anka kommer hem igen, och det tycker jag är ganska jobbigt. Man blir liksom lite mer medveten om att hon aldrig kommer tillbaka, när man säger det högt - och flera gånger.




Anka kommer för alltid finnas i mitt hjärta - 
och jag saknar dig förbannat mycket, hela tiden.





Over And Out





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0