Måndag

Åååh, jag kunde inte bry mig mindre!
Idag tänkte jag fördriva 20 minuter på resecentrum med min favorithobby: Köpa tågbiljetter.


Några gånger förra vintern, våren, sommarn
kom ju tågen för sent fram, dit man skulle.
Vilket leder till att i vissa fall har man rätt till
restidsgaranti - JIIIHAAA!!


Idag tänkte jag ta ut min rätt och inkassera 678 kr hos SJ.
Konstigt nog verkar vissa tro att det är deras egna pengar de betalar med...
Och vad bemöts jag av?? Joo, en sur kärring i luckan.

Jag: Hej! Jag vill resa de här datumen från Skövde till Stockholm och de här datumen från Stockholm tillbaka till Skövde, de här tiderna.

Kärringen: Ehmm, jahaa, hmm...-----... jaa... (klickar runt på SJs hemsida).

Jag: Så vill jag ha återbetalningsskydd på dem också.

Kärringen får nått konstigt damp och hutter med armarna.

Jag: Sa jag det för sent??

Kärringen: Mmm... (knappar vidare på datorn).


Det är väl inte mitt fel att hon glömde fråga.
Det är väl inte mitt fel att tågen är försenade
och jag inte kan lösa in de här tillgodokoderna
någonannanstanns än i kundtjänst på station???


Gladerligen skulle jag själv plocka ut dem ur
en automat som är tusen gånger trevligare än
henne.




Men jag kunde inte bry mig mindre!




Over And Out





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0