Jobb

Glad.
Jag har klagat endel på sistonne. På både det ena och det andra.
Håller jag på att bli bitter???
NÄÄÄÄ!!

Idag fick jag återigen hämta Ville från mamma.
Han hade haft feber igår en sväng.
Fast lika glad för det är jag men gladast är nog.... ja.



Jag älskar mitt jobb.
Det är väldigt sant.

Jag gillar Rosella, och att komma dit.
Även om första synen av henne efter Ålandsfärjan bytts ut var rent HAT... så har jag lärt mig gilla henne.

Nog för att det är skönt att åka därifrån också, men..
Man får en paus från vardagen.
Jag älskar mina kollegor.
Förstår inte hur man lyckats få de bästa på jorden på samma, lilla båt.
Men det är fantastiskt.
Vi är ett fantastiskt gäng.

Jag kommer väl aldrig stiga i graderna ombord men ett drömyrke har jag införskaffat mig.
Restaurangchef skulle man vara. Det verkar toppen!
Eller så är vår restaurangchef min största idol just nu.






Over And Out




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0