Hemma men om jobb

Jag erkänner: Jag är lite smått skadad.
Kanske många med mig??

Ombord är våra hytter ungefär en och en halv kvadratmeter (små i alla fall).
Man har en säng, kanske ett litet, litet bord och två garderober för arbetskläder. Man kan typ ta in sin väska, sen måste man backa för att komma ut (min hytt är något större, kanske två kvm HAHA). Toaletten är inte inräknat i de här kvm. Men det är den,ombord som kan ställa till det.
För precis utanför dörren, uppe i taket, den är i öppningsvinkeln av dörren helt enkelt, sitter en brandvarnare. Många har vart med om att de duschat klart, lämnat dörren öppen, för att få ut fukt eller värma hytten, vad vet jag, och tre minuter senare står brandvakten och bultar på dörren. Där står man i handduk och fattar noll! 
Larmet utlöses alltså även av vattenånga. Smart där! 

Det lärde man sig ju redan 2004 när man jobbade på Cinderella, hur det kunde gå.
Så efter den insidenten är jag jäävligt hastig att stänga dörren till dass när jag duschat.

Och självklart har detta betéende följt med hem.
Jag torkar mig i badrummet, tar på mig bland ångorna, smörjer in mig och sen ut i blixtfart för att larmet inte ska gå och hela Skövdes brandstyrka inte ska bulta på dörrn... - det var bannimig ingen dum idé...
Fast så funkar det ju inte hemma.
Det är bara i mitt huvud, i en kort sekund, som jag skyndar mig.
Men jag öppnar dörren igen.




Over And Out





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0