1177

Sjukvårdsupplysningen.
Jag ringde till 1177 idag efter att ha terroriserat min stackars mamma med frågor angående mitt finger.

Har ni ringt dit nångång??
Alltså, mindre saker får en ju galen.


Jag var typ nummer 21 i kön och fick höra på en inspelad röst.
Och till slut börjar jag prata med den.


1177: Välkommen till 1177. Har du råkat ut för en allvarlig olycka och är i behov av akut hjälp: Ring 112.

Jag
: Okej, men det jag vill är inte så akut. Det gäller ju bara ett finger.


1177: Har du blivit förgiftad? Lägg på luren och ring 112.

Jag
: Nej, jag har inte förgiftat mig!


1177: Du har kvar din plats i kön.

Jag
: Tack så himla mycket för att jag inte blir utkastad utan att ens ha fått chansen att prata med en sköterska. Tack
tack.


1177: Du vet väl om att på 1177.se finner du fakta och råd om sjukdomsfall och olyckor.

Jag
: Första gången tänkte jag: "Joo, men jag tänker inte googla "skurit av en fingertopp"."
37:e gången: "Jag tror inte de vill prata med mig..."


När jag väl kom fram till en sköterska.

Hon var väldigt trevlig och jag stälde mina knäppa frågor, som:
- Kommer jag bli återstäld?

- Kommer min fingertipp falla av?

- Kommer den lösa hudbiten bli kvar och fladdra?

- Jag vill bara veta vad jag har att förvänta mig. Det är liksom lättare att bli av med något och varit beredd på det innan.


Efter att ha fått svar så bad jag om ursäkt för mina dumma frågor,
men tacka för svaren, och hoppades för hennes skull att nästa
person hon får tala med var mer seriös..


1177 damen: Du var väldigt saklig och det är jag som ska tacka,
för det var det mest uppiggande samtal jag fått på hela dagen.


Kanske jag ska börja extraknecka som Hofnarr till tråkiga telefonförsäljare också.
Tål att fundera på.




Over And Out





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0