Life

Just nu håller jag på att läser en bok.
Eller inte just nu, för nu bloggar jag, men den heter Livet och är skriven av Keith Richards i Rolling Stones.
Jag är kanske på sidan 113 av typ 673 sidor, men den har verkligen fångat mig!

Rolling Stones har aldrig fallit mig i smaken, medvetet eller frivilligt.
Det var nått år, för hundra år sen, då jag köpte en Stones-CD åt farsan i julklapp, och det fick jag bittert ångra, eftersom han spelade den där CDn i bilen, hela vägen från Skövde till Pylkönmäki (ca 800km!!) följande sommar.
Julen efter köpte jag en trippel CD med Queen åt honom.

Stones är ett gäng puckade idioter utan moraler.
De kommer från taskiga bakgrunder, dricker och är dåliga föräldrar osv osv.
Den bilden hade jag av dem, men idioter kan de ju inte ha varit eftersom de lyckats bli ett av världens kändaste band!
Knäpp kan ju vem som hellst vara.


Jag har ingen aning om varför jag valde att läsa om Keith Richards liv.
Men jag ångrar inte köpet.
Jag blir imponerad över hur man kan skriva fyra sidor, liten text, om en gitarr utan att bli ointressant!



Jag ska inte avslöja för mycket,
men den har mig!




Over And Out







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0