Glömsk

Vad ni än gör - glöm inte plånboken på Mc Donalds.
Idag var en dag då jag var supersugen på hamburgare, och vad
passar inte bättre än Mc Donalds.

För några veckor sen köpte jag en ny plånbok.
Den är större än handflatan, man kan bra bära den i armhålan.
Alltså, det är en sån man inte glömmer nånstans!
Superbra!!

Förutom jag då.
Kom på, just när vi åkte från Donken att jag måste glömt den!!!
Panik??
Svar: Positivt.



Jag går in igen, armbågar mig förbi alla i kön.

Jag: Hej, har ni hittat en plånbok.
Den är stor så man inte ska glömma den, men jag
lyckades nog.

Försäljare 1: Jooo??

Försäljare 2: Vi letar efter den nu.

Jag väntar...

Försäljare 3: Hej, väntar du på något??

Jag: Nee, jag frågar efter min plånbok.

Försäljare 1,2 och 3 försvinner och jobbar vidare.

Försäljare 4: Hur ser din plånbok ut??

Jag: Den är svart, med en fejkficka på ena sidan,
fejkskinn typ. Jag heter Maria, körkortet är i den
(bland alla andra tusen kort och kvitton, du kanske hittar det...).

Försäljare 4 går iväg, tittar i plånboken.
Kommer med den mot mig men ger den inte till mig.

Försäljare 4: Person nummer???




Men FÖR HELVETE!!!!!
Jag är glad som faaaan och tacksam, men är det här FBI??



Jag säger mitt person nummer,
får plånboken,
tackar tusen gånger till och går.






Over And Out





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0