This is spännande!

Och DÄR tog SJ min oskuld!
Vaknade till en såå solig morgon, bredvid min älskade, snarkande son.
Jag klev upp och koka kaffe medan han fortfarande sov.
Jag drack mitt kaffe till radions morgonprogram, då TVn fått nått fnatt och vägrade fungera.

Jag har nog underskattat radion.
Det är såå mycket mysigare att dricka kaffe utan att anstränga ögonen!

Grabb fick frukosten i form av en flarra välling på sängen,
och jag ansträngde mig det hårdaste för att hålla honom på gott humör.
JAG LYCKADES!!

Vi åkte till dagis.
Det första Ville sa när vi äntrade gården var:
- VAR ÄR OSKAR!!??? och sprang iväg efter puss och kram.

Nu vet jag vad hans bästis heter!


Glad grabb lämnad på dagis och jag for till
statiön för att gå på tåget som skulle ta mig
till Stockholm.

Jag blev inte så värst
förvånad, men kände
hur ett léende växte
i mitt ansikte.

Försenat - en TIMME.

Inställt tåg.

Sen ändrades det till försenat - lite mer än en timme.

Anledningen till léendet som fortfarande var kvar
trotts sura miner, kommentarer och pustar, var att jag insåg
att detta var första gången som jag inte kommer hinna till
jobbet i tid (kanske).

Det har aldrig hänt förut!


Alltid när tåg varit GRYMT försenade,
har det varit på hemvägen.





Over And Out





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0