Min vecka!

Nio dagar gick fort.
Fast jag har sällan haft så (i nerverna) kort stubin som jag haft denna veckan.

Över lag har det gått superbra (dagarna har gått fort och pass har vart trevliga). Fast sen drog näst sista dagen ner hela veckan!
Jag var trött, hade sovit för lite, varit uppe för länge.. Mitt fel, men den dagen var lååååång!!

Jag har gått över till min "nya tjänst" (över sommaren).
Den heter CVD och innebär att man har kassa-ansvar och har några hundralappar mer i lön.


Helt utan introduktion ska man kunna;

1. Göra bestälningar
(Glass, dryck och säkert nått mer jag inte la på hjärnan

2.
Veta hur man bongar alla olika kuponger
(Och tro mig, jag vet heller inte vad "bonga" betyder!!)


Som ni kanske förstår, så är jag inte helt nöjd med min tjänst.
Jag tycker faktiskt inte om jobbet jag gör nu.. jag sitter i ett bås och kommer inte ut!
Varje gång man är på väg ut ur "buren" kommer det kund och ska köpa en kaffe eller macka.

Man känner sig LAT när man ser dem andra springa runt (även om man blir helt slut i huvudet av att rabbla siffror i 11 timmar om dagen med)










Första gången jag redovisade var jag sjuuukt nervös.
Men jag gjorde som jag blivit tillsagd (och Anja satt till mitt befogande utanför om jag ville ha hjälp).
 
Det var inte så svårt, men när man sen får veta att allt är åt helvete fel, så mår man ju inte bättre!!
Jag har fått för mig att det är MITT FEL att kassan inte stämmer och mår superdåligt över det (man vet inte vad som är fel i en redovisning nuförtiden så felet kan va vad som hellst).
Men ingen säger heller åt mig att sluta oroa mig, utan "jaa, det kan ju vara ditt fel"....

TREEEEEVLIGT!!



Jag kommer behöva
läggas in på psyk
efter den här sommaren.

 

Men jag gör klart den här sommaren, jag ska stå ut.




Man har ju gjort tråkigare saker i livet, som:

- Sett en värdelös film

- Stressat ihjäl sig för att hinna med tåget

- Stått på tvåan på Rosella och väntat på den enda varuhissen
(som används av tre avdelningar...)





Over And Out




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0