Lyxfällan

Igår var jag på ekonomisk rådgivning, fast hemma.
Hela mötet var per telefon. Vilket jag själv tycker är ganska trevligt.
Man behöver inte bry sig om att se proper ut, det gör inget om man just ätit vitlök och man kan sitta och måla naglarna fyra gånger.

Samtalet pågick i ca en timme!
Jag höll på att tappa humöret flera gånger, fast det är nog inget mot stackars bankmannen som fick stå ut med mig.. jag trodde inte att det fanns så mycket att prata om gällande pengar - eller mina pengar!
Det är ju inte mycket ens.
Och säkert blev jag lurad igen.

Oh My God!!

Vid ett tillfälle kändes det som jag ville dö.
Det var när bankmannen sa att enligt hans beräkningar går jag back varje månad med tvåtusenkronor.

WHAT!!!?!?!???



Det kändes som
man satt med
Charlie
och
Mathias
i Lyxfällan och
gjorde budgettavlan.



- Det kan inte stämma!! skrek jag till bankmannen. Jag har ju massa pengar över varje månad. Har du räknat med min shopping? För där tror jag det går endel.. (SATAN!! Jag måste säkert sluta shoppa!!).

Men nej.
Bankmannen var fast besluten att jag levde över mina tillgångar och att detta kanske inte var så bra..


Sist och slutligen utredde vi allt och kom fram till att det var ett missförstånd.






Over And Out





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0