8 januari

Året har ju börjat något annorlunda om man säger så.
För just nu fattar jag mycket enormt mycket mindre än i slutet av det förra.
Vad hände egentligen?? 

Jag har ingen koll.
Och det besvärar mig lite.
Jag kan inte komma på vad förra året gick ut på.
Åter igen: Vad hände igentligen??

Nyårslöftet behövde jag inte komma på själv heller!
Och det är ju bra, för jag är oerhört dålig på att komma på löften.
Men missinassen fick jag ett mess från Johanna där det stod ungefär såhär:

"Årets nyårslöfte vore vara,
för oss, att ses oftare än förra året!
"

Och det tyckte jag om, så det kör vi på.


Att fira nyår ombord blir ju alltid en fest för sig.
Det är liksom inte som andra fester.. det är.. annorlunda.
Jag kan inte förklara.
Vi fick världens godaste tre-rätters middag i alla fall!!
Tack till kockarna. Det gjorde ni bra!!!

Jag hade ändå skitkul, och det är ju huvudsaken!!
Vi dansade en hel del av något som skulle påminna om salsa eller likasinnad latinodans (det var någon som filmade det där och vad jag såg av mig själv var, att jag såg ut som den mest ograciösa balettdansösen i universum).
Fast jag tycker ändå att hela kvällen var lyckad (---).

Vad jag faktiskt vet..
..är att jag vaknade KLOCKAN TRE följande DAG. Så jag måste ju ha sovit ut ändå, eller??
Man tycker ju det.
Sen gick vi två turer på kvällen, sen var den dagen slut.

Kanske man var lite övertrött när man hittade en städerska och tog en tur runt båten.
I en hytt (som inte hade någon dörr in till sig) stod en dörr mot sängen.


- Jag kan öppna den här ja!!



Passet kändes långt, men nu är jag hemma igen.
ELVA dagar till, sen blir det Cinderella tio dagar.



"Jag vet att jag har valt
nått som inte gör mig väl....
"





Over And Out







Kommentarer
Postat av: Brittan

O tack till kallorna åxå som gjorde TVÅ av rätterna ..... Eller.....????? :D

2011-01-09 @ 21:02:55
Postat av: Jag

Britt, jag trodde ni tillhörde kockarna.. ni har ju likadana kläder och arbetar med mat, så hur ska jag veta :P

2011-01-09 @ 21:11:10
URL: http://mukkis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0