29 januari

This is my Cinderella-story.
Jag har inte uppdaterat bloggen för:

1. Tidsbrist!!

2. Vi har haft fullt med cubaner ombord som missuppfattat tio-minutersregeln till 10-timmarsregeln.

3. Har haft så trevligt så jag inte tänkt på det...


Onsdagen började bra.
Kommer ombord och möts av Camilla (than God for her).
Jag var så nervös så jag skakade!!
Hon visade mig in till purseriet, där jag fick nycklar, information och mer information.
*pusta*
Sen fick jag träffa barförsten och han kom med mig för att hämta arbetskläder och visa vart hytten var (det var en liten vrå men nog för att  sova och glo på tv i, för Guud va jag har sovit).

När jag fick schemat i handen trodde jag att jag skulle avlida: SKA JAG JOBBA BÅDE DAGAR OCH NÄTTER??!! Det är väl inte mänskligt?? Eller??
Ja, ja, det var bara ta tjuren vid hornet och börja då... "men hur ska jag stå ut 10 dagar här???"
Det blir ju värre än att ha en unge som ska matas med 2,5 timmes mellanrum hela dygnet!!

Mitt schema var:
Nattpass: typ 20.00 - 03.30 (varierade från veckodag till helg..)
Dagpass: 11.30 - 16.00

Första nattpasset gick oförväntat bra!
Jag fick bra direktiv och kom snabbt in i arbetet. Tog dock lite längre att komma in i gänget (typ tio minuter)..
Och jag tror jag träffade mer Skövdebor ombord första kvällen än vad jag träffar i Skövde!!


Allt gick som på rälls och jag insåg att jag faktisk mer och mer tyckte om folk och båten.
Dagarna gick fort och nätterna ännu snabbare.
Även min längsta natt som varade från 19.00 - 04.30 bara rusade förbi!!


Det kändes inte att man var borta i tio dagar.
Varje dag log jag när jag skulle på jobb.
I början var man trött som en kattunge hela tiden och hamnade i djupsömn så fort man bara tänkte på kudden. Och när man vaknade såg man ut som sju svåra år..
Men det gick, och jag är stolt över mig själv!!


De har ju något så fantastiskt så kallade SOVDAGAR.
Jag hade två stycken.
Första var jag ledig från 04.30 - 20.30.
TROR DU JAG SOV ELLER?

Andra var från 03.00 - 20.30.
NICE!


Allt har nästan gått helt smärtfritt.
Förutom att jag missade en övning igår morse och när jag vaknade igår var min hals inte som den borde. Jag hade FEBER och var nära på att bli hemskickad.
Men skam den som ger sig: "Jag tänker inte halka på målsnöret, jag kör och sen åker jag hem".
Så jag knaprade tabletter och klarade det.



Jag trivdes jättebra på Cinderella!
Tack till alla som fick mina tio dagar att bli bra.
Och jag hoppas få komma tillbaka snart!!




Over And Out






Kommentarer
Postat av: Brittan

Va kul att du trivdes...eftersom alla säger att det e "the boat from hell"..Bara du inte trivdes så bra att du sviker oss....<3 Ogillas mycket......Snart får vi ses igen.... :D

2011-01-29 @ 20:09:26
Postat av: Skövde

Jag trivdes bra, men inte sååå bra. Och jag tror jag var för kort tid för att kalla den "boat from hell" ;) Kanske efter ett tag.

Men jag byter inte Rosella mot det där. Cool down a bit <3

2011-01-30 @ 12:30:53
URL: http://mukkis.blogg.se/
Postat av: Hanttu

Vad kul att du trivdes! Och det är inte alls boat from hell :) Det blir ett hem till slut de med.. SYND bara att jag inte vart på jobb när du var ombord! Kram!

2011-02-22 @ 19:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0