Wierd

För ett tag sen beställde jag lite julklappar på nätet.
Och nu hade jag fått en avi att jag kunde hämta paketet.
Konstigt nog var det en påminnelse, jag har ju inte ens fått den första avin!!
Så affären har skickat tillbaka mina prylar.
Tack!!
Sjuukt mycket pengar åt helvete!!

Jag hittar ett telefon nummer på hemsidan jag beställde från och ringer, för att naturligtvis
skälla ut någon stackare!

De snackar engelska i valmenyn?? Konstigt.
Jag trycker två för det låter bra. Kanske de börjar snacka svenska sen..

De pratar fortfarande engelska och jag hör ingenting om "swedish" i menyn..
Jag trycker ett.

En tjej svarar - på engelska.
Jag svarar inte direkt utan funderar mest hur jag ska klara mig ur det här.


I telefon: Hello??

Jag: Eeeh?? Why is this in english??

Hon frågar varifrån jag ringer, och jag svarar Sverige.

I telefon: But maybe I can help you anyway, you are speaking very correctly.


OH MY GOD!!
"Okej, here we go" tänkte jag och började förklara vad som hänt (med min ickegrymma
engelska
).
Det är ju väldigt sällan man använder engelska i vardagen, och nu ska jag försöka på
telefon!!!
SHIT P-O-M-M-E-S-F-R-I-T-E-S!!


Sist och slutligen gick det jättebra,
men oj, vilken chock det var.




Over And Out




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0