Julafton del 2

Nu ska ni få en inblick i hur jag firar jul.


Jag fick nya julgranskulor till min julgran.
Nu kommer det deffinitivt bli roligare att ta
fram granen varje år!!




JULJAG



Ville och jag var till kyrkan redan på morgon, vilket gav en fridfull början på själva firandet. När vi gick från kyrkan frågade Ville mig vem Jesus var och jag började förklara.
Han var nöjd med svaret om att det var en frälsare som föddes för typ 2011 år sen, och
att han kommer få lära sig mer om Jesus när han blir äldre.

Sen åkte vi (syster, Ville och jag) för det traditionella firandet hos familjen Sandberg.
Där var hela familjen samlad och vi fick kaffe.
Myys.

Därefter bar det av till mormor och morfar.
Allt var lugnt. Vi åt, kolla Kalle Anka, sen följde dödtid - fram till klockan sex.
Natalie entrar huset, är lite blyg till en början, Ville blir upphetsad då han älskar att leka (vara helgalen) med Natalie. Det tar inte många minuter förrän de speedar upp varann och min syster hjälper till ganska bra. Det tar cirkus 23 minuter så ska syster och Simon se på sista avsnittet av julkalendern.

Syster: Nu får ni LUGNA NER er barnen! För nu ska vi se på julkalendern.

Jag flinar, säger: LYCKA TILL och går till ett annat rum.
De lyckades nog inte så bra, eller har jag fel???


BILDER










Syster blir attackerad av barn!























MAAAAASSA PAKET!




På kvällen när det var dags för läggning, pratade Ville lite till om Jesus.


Ville: Jag träffade Jesus en gång..

Jag: Jasså?? När då?

Ville: Där i stugan..

Jag: Vilken stuga??

Ville: Där vi är på sommarn..

Jag: Träffade du Jesus när vi var i Finland? Vad sa han då?

Ville: Han sa att man måste vara försiktig när man kör där i gruset..


Hmm.. okej då!





Over And Out




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0