Host host host

Ville har fått hostan from Hell it self.
Idag var vi hos gummor Johanna för lite utbyte av julklappar.
Ville har haft en ihärdig hosta sen julafton och det blir inte bättre, om jag säger så. Idag var det värst.
Johanna och jag tar fram våra egna doktorshjärnor och kommer ganska gemensamt fram till att Ville drabbats av kikhosta.

När jag kommer hem googlar jag på kikhosta.


Varpå jag hittar symptom som:


- Barnadödlighet

- Förkylning

- Hosta

- Lättare feber

- Svårt att andas

- Kräkningar

och

- Slem


Alla symptom stämmer in förutom "ansiktet färgas grön-blå pga syrebrist".


Jag ringer Sjukvårdsupplysningen!


Jag: Jag googlade kikhosta och allt stämmer in utom det där med blå i ansiktet!


Sköterskan skrattar lätt (jag börjar bli van) och berättar att sist reagerade de likadant när jag ringde och berättade om mitt avhuggna finger..


1177: Går din son på BVC och enligt (minns inte vad det heter)programmet???

Jag: Ja..??

1177: Då har han inte kikhosta.

Jag: Hur kan du veta det?? Du har ju inte ens hört hur han låter!

1177: Han är vaccinerad mot kikhosta.


Pfjuw... skönt att höra.




Over And Out





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0