Docken

Efter att ha funderat och kollat datum.
Jag har konstaterat att docken blir längre än jag väntat mig.
Jag gick till pursern (personalchefen) ombord och frågade om det ännu fanns jobb
till docken:

Purser: Joo, men det beror på om köksmästaren blir sjukskriven..

Jag: Vad har köksmästaren med mig att göra??

Purser: Det behövs en morgonkock i 12 dagar..

Jag: HAHAHA!!! Ska jag koka gröt åt hela besättningen i tolv dagar???

Mitt skratt dog när jag insåg att hon är allvarlig.


You want Hell's Kitchen for real???




Snacket börjar gå och en av kockarna kommer fram till mig.
Jag förstod ju vad det handlade om, och jag håller med!
Att sätta mig i köket i 12 dagar är lika med katastrof - FAKTISKT!
Att sätta vem-ever i köket som inte har jobbat där är katastrof.


Kock: Inget illa ment mot dig personligen, för jag gillar dig. Men hur tänkte hon nu??

Jag: Jag förstår, men även om jag är brud så vet jag inte hur pursern tänkte här.


Hur många gånger sa han "inget illa ment personligen..." han trodde han skulle såra
mig, men hallå (!!!) vi har jobbat tillsammans i tusen år!! Det krävs lite mer än att
försöka kränka min matlagningstallang!! 


Jag är flexibel, men storkök??!! Njaaa...


Jag hoppas ändå att det ordnar sig.
Och blir jag ledig i fem veckor så är
det väl ingen större katastrof för det.




Over And Out




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0