Det coolaste!

Det häftigaste just nu.
Är nog i alla fall att mitt kämp börjar ge belöning.
Ville har börjat svara på finska!! Och säga lättare meningar. Han sjunger finska
sånger och jag är en så stolt mamma.

Jag har pratat mestadel finska till honom sen han var ca 1,5 år. Undantag är när vi
pratar i telefon ibland eller om vi är bland våra svenska vänner.

Så många gånger har jag funderat på att bara ge upp.
Ibland har han bara vänt huvudet bort när han hört finska. Som att han hatat det.
Han svarar alltid på svenska fast han förstår allt jag säger åt han på finska.
Nu känns det helt onaturligt att prata svenska med honom. Det känns helt
puckat.


Jag är stolt i alla fall!!



Over And Out




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0