Conversation with a 3 year old

Ville och jag var på Maxi och handla idag.
Som belöning för att han vart duktig i affären (vilket han tycker är skittråkigt) fick
han en flaska sodavatten.

Vi sitter på en bänk på esplanaden och pratar:


Jag: Har du det bra hos mormor och morfar?

Ville: Ibland...

Funderar lite över vad han kan mena.

Jag: Vad menar du då?

Ville: Mormor och morfar är så konstiga ibland..

Jag:  ???????

Ville: Morfar blev arg när jag kastade apelsinens (=clementinens) skal på golvet.


Jag försöker förklara att alla blir ju arga ibland, men att man älskar varandra ändå.


Ville fortsätter: Mormor är också konstig för hon gillar inte när jag slänger mina leksaker
överallt.


Jag fortsätter förklara att ingen är glad och nöjd alltid. Att även Ville är sur ibland
och mamma också blir arg ibland.


Ville: Och du mamma är ju tokig som kallar mormor för mamma!




Over And Out





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0