Besviken

Min dyrt betalda jultomte.
För ett tag sen kom jag överens med en vän om att han skulle vara tomte i tio minuter
på julafton i år. Bara för att Ville ska få se en riktig tomte.
Dealen var sluten och vi hade kommit överens om ett pris, plus att jag står för utstyrsel.

Idag berättade min "vän" för mig att han minsann inte tänker vara tomte (och i samma
sekund upphörde vår vänskap! Eller ja, jag tänker i alla fall inte bjuda på kaffe den här
veckan
)!

Jag med gråten i halsen: Tänker du inte ens offra dig tio minuter för Villes skull?!?!

Han: Julen är en familjehögtid och... (sen slutade jag lyssna).


Dåligt.

Och ibland suger det fet purjo att vara ensamstående förälder.



Over And Out




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0