Öroninflammation

Natten till igår.. - Oh My God.
Ville kom till mig redan vid tolv tiden.
Han brukar komma ganska tidigt första och sista natten hemma.

Jag reflekterade inte över det, förrän han hade legat och sparkat på mig i en halvtimme. Då fick jag i nerverna och klockan sju vaknade vi till Gårdagen i varsin säng (inte våra egna..).

Han hade klagat över ont i örat i sömnen 
(vilket jag tyckte verkade konstigt,
eftersom mamma vart till vårdcentralen
med honom, och kollat just ÖRONEN,
tisdagen. Och läkarn sa att det inte var
något).

Men när jag vaknade - igen, vid nio igår morse bestämde jag mig för att ta honom dit igen.
NÅGOT är ju inte rätt med min annars så sjusovande grabb.

Vi kom in ganska fort, och doktorn kom.
Hon tittade i ena örat och konstaterade en blåsa där = öroninflammation.
Hon tittade i andra örat och konstaterade en svullen trumhinna = dubbelsidig öroninflammation.

JIIIHAAAA!!

Ibland känns det riktigt bra att ha rätt.





Over And Out






Så nu äter vi pencilin, även om det är äckligt som fan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0