6 april

Snacka om snurrig mamma!
Imorse.. vid sju var jag inte så pigg på att gå upp, men står grabben bredvid sängen och säger att han frivilligt vill gå på toaletten även om klockan är SJU på morgon - går jag gärna upp!

Han har sen 14 mars varit torr på dagarna.
Mamma berättade för dagispersonalen att Ville inte haft blöja på dagen, och han kanske kan vara utan den när barnen är inne och leker.. men personalen beslutade att gå helt bananas och ta bort den helt.
Han hade inte blöja inne, ute eller ens när han sov middag!!

Det är skönt att han klarar det.
Jag som trodde jag skulle ha ett blöjbarn fram till hans tidiga tonår minst.. nå - nej men jag trodde inte det skulle gå såhär fort!


Jag är så stolt <3


Åter till morgonen.
Jag blev att fundera på varför han plötsligt ville gå på toa på morgon (han har ju blöja på natten (!!!!), och det är fortfarande lite strid om när vi ska ta bort den trots att den är tyngre än han själv när han vaknar).

Vi kom till toaletten och yrvaken som jag var började jag famla efter tejpbitarna som håller blöjan - VART ÄR BLÖJAN??!!!


Jag
: Ville?? Har du tagit av dig blöjan själv?

Ville
: Nee.. jag har inte haft blöja på natten..

Jag
VA??!!!

Ville
: Mamma glömde sätta på mig blöja.

Jag
: Jahaa???



Så - inatt var första natten Ville sov utan blöja hela natten utan misstag alls!





Gissa om han har en supermallig morsa nu da!!!




- OH JEEES!!









Over And Out






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0