1 april

IT'S WEEEEEEKEEEEEEND!
På fredagen fick jag lov att gå av båten i Helsingfors.
Min farmor skulle begravas på lördagen.

På ett sätt var jag ganska lättad över att få vara "ledig" i två dagar.
Det här med att börja jobba fem, tar på en stackars 27 åring (all cred till Kyllikki som orkade hela passet!!).

Jag träffade Ankkan i terminalen.
Hon jobbar på Gabriella, som låg inne hela dagen, så vi gick ombord och tog en kaffe.
Sen skulle hon börja jobba.
Jag fick låna hennes hytt och vila en timme.
Skööönt!



Jag gick av Gabriella och tog en taxi till kusin Pihla.
Där fick jag både lunch och kaffe + gosa med hennes son, Leivo (en till bebis som inte skrek i min famn. Jag höll Leivo i kanske 20 minuter! Sen att han var megasjuk i streptokocer och feber hör kanske inte till storyn...)


Leivo


Valtteri (kusin) och Anna-Kaisa (flickvän till kusin) hämtade mig i Oulunkylä (jag tänker inte ens nämna de avskyvärda svenska orden för diverse förorter i Helsingfors. Jag tycker de är pinsamma. De som blir nyfikna får googla!).

Så bar det av mot stugan i Pylkönmäki/Luksanmäki.
Jag var fortfarande så trött så jag somnade i bilen en sväng.
Eftersom det tar ca fyra timmar med bil så hade man ju tid med det med.


Pappa ringde efter ett tag och frågade vart vi var.

Pappa: Hittar ni hit? Jag har satt ett sånt märke ute att... ytterbelysningen lyser och...(han kom på sig själv..) på gården står min bil..

Jag brast i ett gapflabb!


Alla syskon (utom min far som var ute for
the moment
) sjunger tacksång till farmor.




Det var lite annorlunda att vara i Pylkönmäki på
vintern.



Var LIIITE mer snö än på sommarn..



Bästaste Valtteri!
Sooo love him <3








Over And Out








 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0