Update

Har det inte vart en underbar dag, så säg!
Imorse sken solen från en klarblå himmel.
"Idag måste gudarna vara goda" tänkte jag.
Det är valdag så Henke och jag gjorde det enda rätta och staplade iväg till vår vallokal och RÖSTADE.

Sen fortsatte solen med sitt skinande så Ville och jag tog en promenad till min mormor (mummi) och morfar (vaari). Dock var de inte hemma men Ville hade världens bästa förklaring på vart de var:

Ville
: Mummi, maali, handla!!

Jag
: Jaha, vad handlar de då??

Ville tittar på mig som jag inte vore luften värd en gång.

Ville
: Handla, MÖLK!

Såklart!!


Vackert!!



Vi fortsatte vår färd och hamnade i stan (den där allén leder till stan).

Det var ändå dags för mellis så vi satte oss vid sandtorget och fikade det vi handlat på Pressbyrån.
Myysigt var det.

Vi träffade även Sara där på torget.
Där satt vi på en parkbänk, hon åt en korv och jag en banan, och diskuterade mobbning, medan Ville sprang och lekte med stenar.

Han var så nöjd!!


Innan vi skulle till mamma och pappa skulle vi bara ta en kaffe hos Palm och Marie.

Jag: Vi ska hälsa på Palm och Marie innan vi går till mormor. Blir det bra det??

Ville: Nee, mommoo!

Säger han lidande.

Jag: Men vi måste ju se hur sängen ser ut hos dem och om bebisen vuxit nått i Maries mage.

Jag försöker med tummen upp och det verkar fungera.

Ville: Mai-i, bebis.. komma ut!!

Jag något chockad över hans ordval och hittar på något snabbt att kontra med..

Jag: Jaa, när den har bakats färdigt så kommer den ut.

Ville: Bakat bädit, komma ut.


Sen började det regna på eftermiddagen.
Men det gjorde väl inget heller.
Vi fick mat hos mamma och pappa, sen blev vi bjudna på lite kaffe och tårta för att kusin-Simon fyller år på tisdag.
Gott gott!!
Och även kusin-Joel var där.

(Joel lovade även att komma HEM TILL OSS på tisdag, han har aldrig vart här.
Får se om han håller det. Vore roligt om det blev av... he he..
)


Sen tog vi bussen hem
(checka tanten som kollar fram bakom vagnen..)
HAHA!!





Det var en skön söndag det!



Over And Out





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0