Torsdag 9 september - På jobb

Händelse i köket tidigare idag.
Jag stövlar in.
Johannes sitter på en pall och gör inget speciellt men tigger lite massage.
Joppe står vid en bänk och gör ungefär lika mycket.
Bortanför en annan arbetsbänk står "nya" kocken Janke och grejar med nått kött.

Janke: Maria! Ser du något konstigt i det här köket??
Jag ser mig runt och reagerar inte på något speciellt.
Jag: Näe, vaddå??
Janke: Det är ju bara jag som JOBBAR här!!!!
Jag: Jahaa?? Vad är det för konstigt med det då? Jag har jobbat tillsammans med Johannes och Joppe i sex år och om något vore KONSTIGT vore väl om just de jobbade.

Alla flinar och jag lämnar köket.



Livet har tagit mig tillbaka!!!!
Jag är längre inte rädd för att få aneroxia!!!
Jag har gått upp i vikt!
400 gram för att vara exakt!



Det är inte alltid lätt att vara jag.
Jag upptäkte igår att jag GLÖMT packa ner underkläder i min jobb-väska!
Ja ja, det blev ett nedra skå om det där och en lagerkille skulle välja ut några i taxfree som jag sen skulle betala. Sen att ett par trosor kostar 99kr var ju mindre trevligt, men nu har jag rena trosor ändå!!

Fan va skönt.



Over And Out





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0