Torsdag 16 september - What about now?

I'm lost in everything you dooooo!!!
Så var förmiddagen till sin ända.
Det var tidigt upp, snabb frukost och snabbt iväg.. jag bara HATAR sånna här morgnar (speciellt på mina lediga veckor!!!).
Katten skulle till veterinären klockan tio.
Och har man en trotsig två-åring så har jag nu lärt mig att starta lååångt i förväg för att hinna.

Allt gick bra ändå och Pi blev vaccinerad.
Cat-shing (hahaha, skratta då!): - 298 kr.

Sen var det bara fullt ös medvetslös - tillbaka med katten, för att en halvtimme senare befinna sig på blodgivningscentralen.

De frågar mig alltid alltid om jag vill ha järn-tabletter.
- Äsh, det är ingen idé, för jag äter dem ändå aldrig. Jag glömmer bort dem helt enkelt.
- OJ DÅ (lika chockade varje gång), men då måste vi dra ner på dina givtider till två gånger om året istället för tre (eller fyra eller vad det är nu för damer).
- Jahaa, men jag får väl börja äta dem då..
- Det är ju för din egen skull faktiskt.
- Jaha?!

En sak till som jag inte förstår.
Varför ska jag pina i mig tabletter när jag inte behöver?
Varje HB-mätning har varit bättre än bra (142 tror jag det var efter förra givningen, och det är alltid så).
Vad ska jag ta mer för då?
Och jag har faktiskt vart blodgivare sen NIO ÅR tillbaka (kände mig väldigt gammal där för ett ögonblick..)..
varför nojsa nu?

Så skänkte jag mina gåvopengar till
BARNCANCERFONDEN.
*klapp på min axel*


Over And Out





Kommentarer
Postat av: Ehlin

Va duktig du är som lämnar blod! Puss på re

2010-09-16 @ 18:25:44
URL: http://ehlinl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0