Tisdag 28 september - Jag ska börja svara på kommentarer.

Denna veckan har vi inte bara jobbat.
För att inte bara överleva en vecka på Rosella, utan även leva där måste man ibland hitta på lite roliga saker utöver arbetet.

Denna veckan har vi till exempel:

- Kollat om Gerbera blir piggare av sodavatten med socker än i vanligt vatten.
Eftersom jag inte vet så mycket om blommor överhuvudettaget så kan jag inte bestämma om så var fallet, men jag upplevde det så!
Gerbera blir alltså piggare i soda än i vanligt vatten.

Check.



- Haft Rolandz orkester på repeat i disken.
Jag HATAR dansbandsmusik och kräks på det mest hela tiden annars. Framförallt "Lycka Till Med Nästa Kille" spelades aloooot (fråga passagerarna).

- Sovit på udda platser.
Inte där vi egentligen ska sova (i våra hytter alltså).

- Lurat vaktman att jag har en karl i min hytt.
Jag lyckades så bra att till och med en annan kollega gick på det (trots han kännt mig i flera år).

- Skrattat.
Kramats, kelats, givit närhet.. Självklart måste man skratta åt katastrofer också, vad vore annars livets mening??

- Och träffat människor vi tycker om. 
Gonna miss you more.. 


Inatt har jag inte sovit.
Jag gick och lade mig vid tolv tiden igår kväll, men hur jag än försökte så kunde jag inte somna.
När jag trodde att JUST NU ska John Blund komma och hälsa på - då börjar min hyttgranne spela DANSBAND på högsta volym!!!
WHAT???
Då var klockan 01.10.
Tack för den.

Klockan halv fyra på morgon fick jag i nerverna och gick till mässen och RÖKTE.
Jag tror klockan var halv sex när jag tittade på den sista gången.
Och klockan ringde 06.51.
Pusta..




Over And Out




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0