Onsdag 1 september - Everybody crash and burn sometime

So the story goes..
Jag ville ju bara hem!
Det var allt jag begärde.
Att få komma till min lägenhet, med mina dammråttor, min dator, mitt badkar, min öl - men nehe??

Någonting har ständigt något emot att jag ska få komma hem smärtfritt någon gång.




Igår satte jag mig på mitt älskade X2000 från Stockholm, som skulle ta mig till Skövde på två timmar (det blev fyra...).

Precis när man börjar känna att det doftar ko-skit inne i tåget, känner man att man snart är hemma. Samma var det den här gången..
"snart är jag hemma, bara 15 minuter kvar..".
NEEJ... då stannar tåget i en håla som heter Gårdsjö (??? har aldrig hört om stället heller!!!) av anledningen att en el-kabel eller nått gått av mellan Skövde och Stenstorp (hållplats efter Skövde).
- Och jag som var så nääära.. muttrade jag för mig själv.
 
Bredvid oss stod ett annat tåg.
Vi blev utsläppta för att sträcka på benen och fick reda på, av det andra tågets resenärer, att de stått där i 4 timmar.
Hur länge skulle det ta då???
Ingen viste något (varför känner jag igen det där???).
Och framför oss stod bara åtta tåg till!!!!!
- Vi kan åka om en kvart eller fem timmar, ingen vet.
sa de.

Som tur var stod vi inte mer än en timme, sen rullade vi igen.

När jag väl kom hem tvingade jag min granne, Henke, att dricka lite öl med mig för att lugna mina nerver.
Jag vet dock inte om han tyckte att det var så kul.
Han tyckte att jag "hoppade" för mycket mellan samtalsämnena (???).

Kan någon förklara det där för mig??



Idag var vi hos syster som lagade "pangkakor"
åt oss.



En lite skeptisk men dock väldigt nöjd grabb
spanar in maten!






Over And Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0