Måndag 20 september - Trodde det var söndag...

I wish you all the best in life.. thoughts to you and good luck.
- Ville måste bergis ha en åländsk låtsaskompis!!!!
Det var min mamma som sa det.
- Han svänger på orden när han talar, lite som åländska.
- Vad vet du om åländska??
Undrade jag..

Fast, med det där i bakhuvudet och ju mer jag tänker på det, så ligger det faktiskt något i vad mamma säger.
I onsdags när vi var och handlade, frågade jag honom om han gilla nyponsoppa och om han ätit det någon gång (inte med mig i alla fall).

- Jo-nää!!
Fick jag till svar.

WHAT??!


Det är nog det mest typiska åländska jag hört av en ålänning.
Om man bortser från:

Jag
: Hur är det med dig idag??
Ålänning: Jooåå...................... (inget ytterligare)

Fastlagsbulle

äppel

hördedjuuu...

Slut jåla

Nojsa

och

motsatsen till jo-nää --> nä-joo.....


Jag börjar på allvar tro att Villes
låtsaskompis är Ville Viking
som han ständigt ser ÖVERALLT.

Stackars kille..




Over And Out





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0