Torsdag 7 oktober - Midnattblogg at Rosella

Det är tyst som i graven.
Klockan är 00,18.

Mitt dåliga humör gick över ganska snabbt när jag kom ombord.
Tack till mina underbara arbetskamrater och övrig besättning!!
Så nu är jag bara glad och hoppar omkring som aldrig förr.

Idag har vi haft storövning med 58 (eller 56, jag minns inte) personersbesättning och sett hur det funkar.
Det gick bra - tror jag.
Jag som är klargörare (vilket inte säger icke-båtfolk så mycket men...) stod ute på däck med en walkietalkie (hur fan det stavas skiter jag i just nu) i handen och FRÖS i en timme. Sen började folk komma ut på däck och man tänkte: "Ååååh, snart är övningen över!!!!" men VAD jag misstar mig hela tiden.
Där stod vi och frös.

Dagen har gått i lugnets tecken.
Det har varit lite folk och vi har kunnat ta det lugnt.
Sköönt.
Hoppas det blir lika imorgon.



God natt alla.



Over And Out





Kommentarer
Postat av: ..??..

underbara arbetskamrater vart hittat du dom??. inte finns dom där jag är ialla fall.

2010-10-08 @ 11:42:30
Postat av: Jag

Kanske du int jobbar på min avdelning ;)

2010-10-08 @ 18:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0