Update

Nu börjar det kännas att det skulle passa med en veckas jobb igen.
Joo, men dagen började ju med att Fredrik dissade oss, så vi fick hitta på något annat att göra. Och som han sa när jag pratade med honom:

"Du har en tvååring,
det borde inte vara
så svårt att hitta på
något med den..
"


Ville och jag klädde på oss och for till mamma.
Efter att Ville (lyckades) sovit middag, åt vi mat och sen blev jag på shoppinghumör.

Jag tog med mamma och Ville och gick till Claes Olsson.
Där köpte jag:

- Julstjärna

- Jultomte

- batteridrivna värmeljus (till hytten kanske)


Ville hittade en stor brandbil häromsistens när vi var dit med syster.
Han började genast ta ner den från hyllan och säga: "Ville ha den..."

Jag
: Hjärtat, du får prata med jultomten om den saken, så kanske du får en till jul..

Vi gick fram till de där jultomtarna som var ca 46 cm höga, som stod på ett bord. Jag lyfte ner en och sa: "Nu får du berätta för tomten vad du vill ha då."

Ville tvekade lite.
Han har alltid haft svårt för stora skägg, men tillslut gick han fram till den, satte sig på huk och sa ganska tyst, men menande: "Ville ha BANNBIL".


Jag tyckte det var så sött så jag ville gråta en skvätt.
Dels för att jag nu kommer ha MYCKET att förklara för ungen när han om många år (förhoppningsvis) inser att Tomten bara är påhittad...




Over And Out





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0