Torsdag 11 november - Love SNÖ

Det var vitt när vi vaknade.
Jag berättade ju om min mammas vurpa i Stockholm.. här kommer uppföljningen.
Mamma hade åkt till jobbet imorse och plötsligt fått så ont så hon började grina (obs. min mamma gråter inte först i gänget!). Hon skickades till akuten av sin arbetsgivare.
Och vid två tiden idag fick hon svaret att hon har två brutna revben samt sprickor i dem och blir sjukskriven till slutet av november.

Stackars mamma.
Jag ville ju bara göra henne glad och bjuda på en trevlig vistelse i Stockholm. Och nu är hon sjukskriven..
Krya på sig!!
<3<3<3


På dagen idag var vi till syster-yster.
Efter att vi pulsat i snödrivor och undvikit att falla i dike med bilen.
Där blev vi bjudna på mat och kaffe.



När hon åkte till jobbet åkte vi till mamma för att kolla till henne. Jag kan inte räkna hur många gånger jag hört henne kvida över ont idag... pust.

Ville och jag gick ut i trädgården och gjorde en snögubbe.
Jag minns inte när jag gjort en snögubbe senast.. det var roligt i alla fall.


Snölycktor
  


Gör en snöboll!



Stolt kille vid sin "lumi-peikko"


Snögubbe heter "lumi-ukko" på finska och jag försökte lära Ville säga det.
Fast det coola var att han hittade på ett eget ord för den: "lumipeikko" (snötroll). Naturligtvis sa han även "lumi-ukko".
Det var häftigt för en mamma att höra!!




Over And Out










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0