Onsdag 3 november - En hest.

Jag är trött som en ost!
Idag har vi varit ute hos Veronica i... Store--nånting.
Det var jättetrevligt och jag bara ÄLSKADE hennes hus! Jättemysigt litet hus som verkade större än det var.
Ett sånt vill jag ha!!!
*psst - jultomten*
Hon har två hästar också som Ville vart farsinerade av. Jag vet inte om han sett häst så nära förut.
Han var i alla fall mindre rädd för dem än vad jag var.

Min lille hjälte.


Här ligger de och
myser och drar sig lite.
Ville blev väckt av hunden Neo
efter sin middagssömn.
Ville Veronica Neo


Ville och Neo gillade varann!



Sen hjälpte vi till lite i stallet och
mocka bajs.



Villes signum-smile som vanligt.



Är det inte tragiskt då?
Är man två år och vet knappt vad en häst är för något.. stackars barn.
Jag har hört att barn som går på dagis nu tror att hästar låter "hääääst" och inte "ihaahaahahaa" och kor låter "kooo" och inte "muuuu" (eller hur de nu låter i skrift), jag tycker det är ledsamt om föräldrar inte tar med och visar djur för sina barn (jag kanske är en sån själv???). Och jag vet inte om det är sant heller. Det är bara något jag hört på stan.



Over And Out





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0