Onsdag 10 november - I am out of control..

Vår lilla mini, mini visit i Stockholm.
Allt började bra.
Väskor var packade, grabb var påklädd, JAG hade ALLT jag behövde med mig.. och det SNÖADE!

- Jahapp!! Kul. Men va??

Ja, det är ju inte direkt så att snön som faller, MISSAR att träffa min bil heller! Det var bara att dra ut grabb samt väskor och börja skyffla snö då!
Nice. Men det gick bra.


Försöker ta av sig tröjan själv.
Får öva lite till va..




Tågen är ju inte så mycket att lita på här i Sverige men..
Vi stod och väntade, tåget kom, Ville var exhalterad.. Ja, det gick så bra som det bara kan gå.. i tjugo minuter!
Sen var det ett "simpelt" el-fel som tvingade oss stanna mitt i skogen. Sen blev det ett större el-fel och det var felsökning och hela galoppen, så där stod vi och jag undrade när Ville skulle tappa humöret, vilket han inte riktigt gjorde även om det var middagssovtajm för länge sen.

Vi kom 50 minuter senare än beräknat till Stockholm.
Vi tog en taxi till hotellet (som var ganska NICE om jag får säga det själv).
Min mamma som väger ca 50 kg, skulle kliva ur taxin för att ta emot Ville, när en vind tog tag om hennes späda kropp och la henne i en slaskpöl (jaa, det blåste en del). Jag fick panik när jag såg henne komma farande så jag hoppade över Ville och ut på gatan för att hjälpa henne upp.
Stackars mamma var helt blöt och hade inget annat än leggins till ombyte..

Ville somna när vi checkat in och under tiden försökte vi vara kreativa och komma på hur vi skulle få mammas kläder torra...
Rummet var ju försjuttsingen utrustat med:

- Värmeslinga (handdukstork)

- Strykjärn + strykbräda

- Element

- och hårtork

Sovande grabb.




Gissa bästa sättet!



Klockan blev mycket (eller ja, för mycket för att orka engagera sig i tunnelbanor) och vi var trötta och det blev inget av Ehlins och min date den dagen..
Istället tog mamma, jag och Ville en välförtjänt bastu. Vi tog även med mammas byxor så de fick torka det sista på bastubänken.

Sen gick vi för att äta middag på hotellet, och det är sällan mat smakar sådär bra!!
Jag är nöjd.


Idag då.
Hände inte så mycket.
Vi åt frukost på hotellet (GUUUUD va skönt och slippa laga själv). Tog det lugnt och sen åkte vi till Centralstationen för att möta Ehlin och Douglas.
Douglas var såå söt och han bara sov de timmarna vi umgicks. Supersööt, det jag såg av han (ibland vill jag ha en till alltså!!).


Douglas sööver!



Ehlin och Ville på fik.



Ville got lips!




Sen åkte vi hem och tågresan gick HUR BRA SOM HELLST!



Han tyckte bättre om att sitta på
golvet på tåget.





Så nu har Ville fått åka tåg för första gången.
Och jag blev INTE förskräckt!





Over And Out





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0