Måndag 22 november - Här än

Vi hade möte imorse igen.
Jag tycker det är ganska mycket av den varan nu, men det är bra.
Efter det stora mötet som handlade om ombyggnationen av Rosella, hade vi ett mindre möte där vi fick se ritningarna över hur det ska se ut.

Där befann sig:

- Kapten
- Intendent (Bosse-bus)
- Restaurangchef
- Förste man
- och några av oss vanliga dödliga.

Ritningarna var ju fina och jag tror det blir bra!

Bosse: Det ska bli sånna stooora fönster/ventiler utåt, sånna runda..

Och så visar han en cirkel i luften.

Bosse: Jag tror de skulle vara 150 cm i diameter.

Jag: Men Bosse, det är ju längre än vad du är!

Och alla skrattade.


Han blev nog lite förnärmad eftersom kapten var där. Vår hatkärlek får väl inte synas, men jag kan bara inte låta bli ibland..

Bosse viskar till mig: Du vet att jag fortfarande ångrar att jag fastanställde dig...

Jag: Tihi..



Igår var det live-piano-spel efter ankomst till Mariehamn.
Vår Tax Free nisse (jag vet inte vad han är) spelade för oss.
Och jag måste bara säga att under hela tiden njöt jag till fullo.

Uppe i mässen efter avslutat spelande.

Jag: Vet du att jag hade sex med dina fingrar under hela tiden som du spelade!!??

Jocke: Ååh det måste vara den finaste ikkemusikaliska komplimang jag någonsin fått!!




Over And Out








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0