Måndag 15 november - Bra dag

Idag har jag börjat nästan-gråta två gånger.
Första gången:
Ville sov middag och jag såg på Supernanny. När den stora, matcho, polis-pappan i familjen lät sin 9-åriga dotter sova över hos en kompis för första gången, och dottern blev så glad så hon pussade, kramade och lovade att beté sig och ringa.

Jo-Jo Frost




Andra gången:
Ville satt på köksgolvet och fyllde sin lilla spar-gris med mynt, från en burk som vi kallar "svordoms-burken" (varje gång någon svär och V upprepar, läggs en krona i burken (någon la dit 10kr på en gång i förberedande syfte)). När grisen var färdigt matad skulle vi gå tillbaka med den till sin plats (i bokhyllan i vardagsrummet).
Jag minns hur jag, ett o-tal gånger, sa åt honom att inte skaka grisen, ta det lugnt och tappa inte grisen när - PANG!!! Grisen for i golv - gick i tusen bitar och Ville blir helt utom sig för att den är sönder.

Syster tog med sig grisen hem och skulle FÖRSÖKA laga den!
Får se hur det går..
Den blir sig nog inte lik, kanske.


Sönder nu...



Får se om han lärde sig något av det här..




Over And Out




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0