Lördag 7 november - Frost.

Jag är flickan som gör allt för att göra dig lycklig!
Oj oj. Igår fick vi mycket gjort!
Vi skulle vara hos min mormor och morfar halv tio på förmiddagen, men det blir sällan som man tänkt sig.. inte i den här familjen i alla fall.

09.23 ringer jag till mormor och säger att vi blir lite sena, för Ville har kissat på golvet - igen!

- Städa upp det

- Klä unge

Då fick jag just ett mess från Henke som skulle befinna sig i London - trodde jag ja!
Vi drack lite kaffe och babblade skit.
Joo, vi blev lite försenade till mormor och morfar.

- Bytte däck på bilen (och tur var väl det, för idag är det frostigt)




- Serva bilen (ur med oljor hit och dit, och sen fylla på igen. Prisidé: 1200kr) 
Jag trodde inte att det kunde vara lättare att köra bil än med min, men efter servo-oljan (känner mig som en tvättäkta bilmekaniker) byttes går det ännu lättare.
Jag älskar min bil!

- Dricka kaffe!

- Sova middag

- Äta middag

- Leka på lekplatsen
Jag vet inte hur många "smörgåsar med gurka på" jag åt igår.. måånga!!

- Lämna son till sin far

- Äta hembakad pizza med Henke

- Gå på fest!


Jag testade min ålder bara.
Och jag kom på att jag är ganska ung ändå.
Jag är inte tretti än.

Henke undrade om jag ville följa med på en fest.

- Tjaaa, varför inte??
undrade jag, hoppade i festblåsan och åkte med.

Jag kände inte en människa på den där festen.
Så jag gick efter Henke vart han än gick, typ.
Lyssnade på vad de andra pratade om. Det kändes som mitt liv inte var lika... vad ska jag säga?? Svensson?? Som deras. 
Det var hus hit och sjutton-åringar dit. Det var båtar, familjesemestrar i Grekland, gräsmattor, altaner, byggidéer..
Jag kände att jag inte hade så mycket att säga om just de där samtalsämnena eftersom jag själv är närmare sjutton år än min son är.. men efter några Strongbow och öl var jag som en av dem ett tag.

Jag ångrar inte att jag var där.
Jag fick ju känna mig lite yngre, lite speciellare.
Och en tidstripp sådär på fredagkväll är ju aldrig fel.

Efter "förfesten" åkte vi till stan, och Henke fixade in mig på MINNENAS AFTON (30+).
Det var lite häftigt att leka med tanken att INTE KOMMA IN, tänk om man skulle vara för UNG för att komma in på krogen.. det var häftigt .

Jag har aldrig varit dit, och jag blev chockad över hur UNGA alla ser ut.. inte kunde jag tänka mig att alla där inne var över tretti heller!


NOJA??
Eller är det jag som börjar bli tretti men
känner mig som alla andra - som tjugotvå??



TRETTI???





Over And Out





Kommentarer
Postat av: Jonte

Jag är snart 30, men jag är fortfarande 19 i huvudet. Dessutom ser jag ut som 17, du är extremt fräsch, så bry dig inte om hur folk ser ut runt omkring dig! Kör hårt på att du faktiskt fyller 14 varje år, för det vet du väl att du gör? ;) PUSS

2010-11-06 @ 11:15:10
URL: http://www.clearlyitsjonte.wordpress.com
Postat av: Jag

Taack så mycket <3

2010-11-06 @ 18:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0