Tisdag 9 mars - Bar-a-pa-pa-paaaa I'M LOVIN' IT!!

Jag ska vara föräldraledig!
Idag tog jag bilen till jobbet.
Lämnade V på dagis och for iväg i den vackra vårsolen.
Vägarna var helt torra så det var bara att brumma på bäst man orkade.

Jag var ju igår och köpte mig en ny liten laptop, så nu kan det falla in inlägg även de veckor jag är på jobb. Tänka sig va!!
Jag älskar i alla fall min nya leksak och jag är stålt över mig själv att jag fick igång internet på den.
Inte viste jag att man var tvungen att ANSLUTA när det var trådlöst heller!! Trodde det bara var att slänga upp läppisen och köra, men ikke.

Resan gick bra ändå.
När jag svängde in på hamnområdet stoppades jag utav en polis.
Jag hivade ner rutan och sa:
- Eh, jag ska på jobb på Rosella.
Varpå han svarade:
- Jaha, men nu har du svängt in här och då ska du blåsa i den här.
Och höll upp en nykterhetspipa.
- Men oj, det var ju på tiden att det blev nykterhetskontroll när jag redan kört 400 km och det återstår 100 meter till parkeringen!!
Sa jag och blåste grönt. - Får jag åka på jobb nu??
- Japp, det får du. Ha en trevlig kväll!

OBS. Polisen var ganska snygg!



Over And Out



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0