Onsdag 17 mars - Nu borde det väl vara torrt!

God morgon allihop!
Ja, som jag berättade i mitt förra inlägg så har det varit lite roligt på jobbet den här veckan.
Det roligaste var ju att jag hade min laptop med dit för att utnytja det trådlösa internet vi har/hade i café (-det funkade fram till söndag), men jag berättade nog inte om våra nya arbetskläder heller!

Nu för tiden har vi inte de svarta kockrockarna (som sist och slutligen kändes som sopsäckar över kroppen) längre utan har uppgraderats till vit skjorta och svart väst (och svarta byxor och skor såklart).
Jag var minns sagt lite skeptisk mot den här vita skjortan, när jag kom på jobb i tisdags kväll, med tanke på att vi faktiskt DISKAR själva på vår avdelning. Fast säger de att vi ska se ut såhär så gör vi det.

VI BARA JOBBAR HÄR!

Men varför ska man se negativt på det här med vita kläder för, tyckte C (en tysk karl jag arbetar med ibland).
- Vi lär lätt vinna utmärkelsen för ÖSTERSJÖNS BÄST KLÄDDA DISKARE.

Tysken i disken.

Vi hade storövning på torsdagen/fredagen (minns inte nu vilken dag det var).
Jag har ju fått ett nytt säkerhetsnummer som innebär att jag är STATIONSCHEF över en slide-station bl.a 
(ni som jobbar i land tycker nu att jag är tråkig och skakar på huvudet - LUGN - jag ska inte börja förklara).
Allt gick bra ändå och vi stod ute på däck och njöt av solen.

Sen var ViktVäktarna hos oss och lärde tio besättningsmedlemmar att äta sunt - jag där inräknad.
Så nu har man börjat räkna points och blir lagom galen i huvudet av det - och då ska vi inte ens tala om hur min omgivning mådde de två sista dagarna på jobb....!!!
Jag är något skeptisk till den här metoden, men ja ja.. jag ska hålla mig tolv veckor och se om något händer!

Kanske jag ser ut som en barbie-docka om elva och en halv vecka!


Over And Out



Kommentarer
Postat av: sandy

viktväktarna? what? hahah

2010-03-17 @ 22:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0