Lördag 23 januari - Sur

Det var då själva fan!
På ett sätt hoppas jag verkligen inte att min arbetsgivare läser den här bloggen, för nu tänker jag SVÄRA!

Jag fick inte jobba när båten låg för docka, det sa intendenten åt mig.
"Du har mycket semesterdagar och vi ser hellre att personal som inte har det, jobbar. Du får ta ut semester, alltså tre veckor".
 
Jag grät inte över det, äntligen skulle jag få vara hemma med mitt älskade barn i TRE VECKOR.
Fatta underbart!!!
Jag frågade tusen gånger, tusen personer om jag verkligen fick vara hemma till 26e januari - alla sa ja.

Idag mailade jag och frågade angående en säkerhetsövning vi ska ha på Ålands sjösäkerhetscentrum 26 januari (tisdag, vilket betyder att jag måste börja resa på måndag, vilket självklart suger eftersom jag blir borta 9 dagar istället för 7 den här gången).
Svaret jag fick då var:
"B hade räknat med att du skulle jobba på docken 25 januari och frammåt. Har du möjlighet att komma på måndag morgon??"
Eeeh nää!!!

Borde de inte vara raka mot personalen, eller i alla fall låta personalen i fråga veta i tid??
Inte nog med att jag blir stressad över följderna för min "försening", jag får ju ångest över att jag gör FEL!! Även om jag inte gör det. För jag har semester och det kan de inte ta från mig.
 Men jag sätter ju de andra i knipa!!




Snälla, var lite tydligare med datum.
Jag hatar att göra fel.
Och ännu värre, vara sen!


Over And Out



Kommentarer
Postat av: Sofi

Men Maria, det är ju inte ditt fel att de blir så där. Du ska inte ha ångest över sådant inte du skapat. Så de så.

Pusssss

2010-01-27 @ 19:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0