Update

Allt gick ju bra sen...
Det var nog det svåraste jag gjort på länge - sist jag åkte iväg på jobb igen.
Efter att ha vart hemma tre veckor med V skulle jag nu vara borta nio dagar. Jag lipade som en femåring som inte får sin vilja igenom, på tågstationen.
Tur var att det gick över när jag satte mig på tåget..

Väl ombord på Cinderella gick jag till hytten, duschade och slappade. Sen började det suga i mat tarmen och jag gick upp till café för att njuta av en räksallad och mellis. - Njuta var väl i sämsta ordvalet för den vistelsen där: det spelades dansband så jag fick ont i huvudet.
ÖVERALLT EVERYWHERE!!
I entrén, i tax free och i HYTTKORRIDOREN!!!
Åter till min sallad som var god..
Där satt jag i lugn och ro och försökte njuta av min sallad (det gick ganska bra).
Efter ett tag satte sig fyra ungdomar (i min ålder) vid bordet bredvid mig, de var ganska förgasade men det viskades något rysligt om dem.

Efter en stund frågade den ena tjejen till mig:
- Ursäkta, jobbar du här ombord eller??
Jag blev chockad och ställd av hennes fråga, glodde runt mig efter någon i arbetskläder som hon möjligen ställt frågan till, men ikke.
- Eeeh, nej. Sa jag med höjda ögonbryn.
- HURRU, HON JOBBAR INTE ALLS HÄR!! Skrek hon till sin manliga polare.

Ursäkta men står det "JOBBAR PÅ VIKING LINE" i pannan på mig eller???
Man börjar ju undra..


Måndag
Strumpa/slide övningar.
SUPERKUL!!
Det är som en gigantisk rutchbana (slide) som leder ner till livflotten.

Ibland önskar jag att det ska hända nått ombord så man får åka, men när jag tänker efter... NEJ tack.

Strumpan är som det låter - en gigantisk strumpa (självklart är det hål i tån färdigt!) som man åker för att ta sig till livflotten. Hur kul som hellst!!

Sen under veckan fick vi tillbaka vår juicemaskin till mässen.
Oj oj oj, vad det har börjat drickas JUICE nu mitt i allt.
Vad hände??
Jag kan liksom inte hålla mig från den, det är som en dragningskraft mellan apelsinjuiceknappen och mitt finger.

En morgon stod jag vid mineralvattenkranen och hörde hur en röst sa till mig:
- Ta vatten, TA vatten, TA VATTEN FÖR HELVETE!!!!

Är jag på väg att bli tokig på riktigt??



Men nu är jag hemma igen och är lugn, och mina huvudspöken håller sig borta - för stunden..
Nu ska jag börja byta på tisdagkvällar och det blir ju skönt.
Alltså kommer jag komma hem samma kväll som jag slutar jobba - Har typ aldrig hänt förut!! Jag är meganöjd.

Hemma igen bemöttes jag av massa snö - som säkert övriga i norden men...

Man märker ju vilka som gett upp until spring, så att säga *ler*




Äsh, nu orkar jag inte skriva mer skit.

Until next time - tadaaah.


EVA
RIP
*hjärta*



Over And Out



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0