Söndag 7 februari - Tanke åt Er som en gång var..

Lägesrappapport från Skövde.
Alltså seriöst. Den här granen/tallen/enen/vad fan det än är, är i vanliga fall ca 20 meter hög. Har den blivit gammal och blivit något kortare eller??!!?



Imorse vaknade jag och saknade A så fruktansvärt mycket!
Min spontana reaktion var: "ja, men jag ringer och frågar hur hon mår" - Kom på att det inte går..
Jag ville skicka en bild på V till henne (när han sitt-ligger på golvet och kikar in i kameran, se bild längre ner) och skriva något sött till. Jag blev bara frustrerad och arg när jag förstod (men ändå inte fattade) att det inte gick.
MEN JAG VILL!!
...men det GÅR inte...
Kände bara att jag ville att hon skulle se!!!

Jag började prata med V om hans andra gummor varpå han sa "Nanna".
Det fick duga (du förstår nog vad jag menar).

Idag har jag verkligen saknat henne.
Saknat saknat och saknat.
Jag önskar jag kunde få träffa henne bara för att krama om, berätta hur mycket jag saknar henne, hur mycket jag vill att hon ska vara HÄR.
Det går inte..
Varför finns du inte här??




FREDAG (5 februari, i fredags)
Mamma och jag tog alla mina småmynt som jag samlat på mig under några år (jag hatar småmynt och lägger dem för det mesta i en låda, en med kronor och femtioöringar, en med tior och femmor) och gick till banken inne i stan.
V skulle helt oegoistiskt få de här pengarna till sin fond.

Väl inne, tog jag en nummer lapp och skulle just plocka upp lådan med mynt när (!!!!) KRASH OCH RASSEL (piss och pannkaka) allt for ut över golvet!!!
Jag trodde jag skulle svimma. Inte för att jag bryr mig men alla GLODDE och INGEN erbjöd sig att HJÄLPA oss. Det var pinsamt för mänskligheten!

Så där satt mamma och jag på golvet och plockade upp mynt.
Kiva/kul.
Det kom faktiskt fram en bankman och frågade om vi ville ha hjälp (då hade vi plockat upp ur "högens centrum" så att säga).

- JA TACK! sa jag och väntade mig i alla fall en sopskyffel, men ikke.

Bankmannen började sparka mynten som hamnat lite "ut i förorten" mot "centrum".

TACK SÅ MYCKET FÖR HJÄLPEN BANKMANNEN
!








Over And Out











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0