Lördag 20 februari - ..och snön fortsätter att falla!

Jag har försökt, men nu går det inte mer.
Igår kom jag på att det var för mycket snö på intåg.
IGÅR FÖRST.
Jag har verkligen försökt, och varit vara optimistisk med det här med vinter, men nu får det gärna räcka.
Det är fantastiskt fint med snö. Det är helmysigt att vara ute och gå i snön och känna kyla mot kinden, men nu vräker det ner och jag ser ingen ände på det här.
Väder gudarna kan man inte rå över, men om någon hör mig:
- SNÄLLA SLUTA!!

Operation snöröj.
Åkte hem till mamma och pappa i morse för att (jag brukar det) umgås och hjälpa till med snön. Fast nu börjar det bli problem:
Alla snöhögar som man gjorde av "förra" snön som föll, blir så höga så det är omöjligt att kasta mer snö dit upp. Och man vill inte kasta ut snön på gatorna igen.

Snöröjjare i Skövde kommun (och säkert på andra platser):
Jag tycker faktiskt att alla som röjer snö på gatorna borde få i alla fall EN blomma var. Det är så många som är bittra över att det går för långsamt, det plogas åt fel håll och så vidare.
Jag tycker ni är fantastiska!!!
Hur skulle vi ta oss fram på gatorna om inte ni fanns?????
Till alla er som är sura och bittra säger jag bara:
Bit mig där bak!!

Jag funderar på nya uppfinningar:
- På något sätt få ner snön till Afrika (eller annat område som har brist på kyla/vatten).
- En enorm hårfön (???) för att smälta bort delar av snön...
- Annat förslag??



Over And Out



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0