Tisdag 13 april - So we did..

Blogging from tåg.
Jag har nog hört lite dåligt den här veckan.

Som när min kollega drog på sig diskhandskar inför kvällsdiskningen.

Kollega
: - Så, då drar man på sig discostyrman!
Jag: - Va?? Vad är discostyrman för nått???
Kollega: - Va?? DISK-KOSTYMEN sa jag.

Eller när min andra kollega skulle upp till köket efter något.

Kollega: - Jag går till köket efter rödvin.
Jag: - Va?? Varför ska du efter rödvin till köket? Det får vi ju från TaxFree!
Kollega: - Va? Röd fil, sa jag.

Ja, ja, man kan inte höra rätt alla gånger.


Jag hade gått ner 400 g den här gången. Kände mig lite besviken, men det var ju neddåt ändå..
Fick en guldstjärna för de första tre kilona jag tappat på vägen.
Jag är nog duktig ändå.


När jag jobbade på Ålandsfärjan brukade jag få personlig väckning, av nattvakten, de morgnarna då jag började halv sju på morgon, i form av ett telefonsamtal till hytten.
Det brukade låta ungefär såhär:

"God morgon älskling,
klockan är sex,
nu får du inte sova mer.
"

Det gav en bra start på dagen.

Igår kväll bad jag samma nattvakt att väcka mig 06.55.
Alla hytter har inte telefon och jag trodde jag var en av dem, men icke..
Det ringde på morgon (och telefon-signalen måste väckt hela korridoren!!!) och jag svarade snabbt.
Jag måste säga att han blivit lite ringrostig. Och han var lite stressad.
Han får öva lite till på det där!!

Nu blir det hemma en vecka. Ska bli skönt.
När jag kommer hem ska jag snabbt starta min andra dator och se de två avsnitt av Desperate Houswifes som jag missat.


Bilder från veckan kommer snart.



Over And Out




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0