Måndag 19 april - Ingen förstår...

Jag önskar jag kunde säga att det är en fas vi går igenom..
Vårt språk är inte så simpelt (att förstå) som man tror.
Kom på min chef förra passet säga "uppockner" som svenskarna. Istället för "uppsomner" som Lemlänningarna.
- Äsh, jag håller på att bli svensk!
Utbrast hon i chock.

Senare på dagen pratade vi om sjukskrivningar.
Hon hade slagit sig på sitt finger och skämtade om det.
- Jaha, men då borde jag bli sjukskriven längre eftersom jag slått mig två gånger!!!
Sa jag och hon skrattade.
- Vad skrattar du åt??!!
Undrade jag och tog ner mitt finger.
- Har du SLÅTT dig?? Säger du så??
- Eeeh jaa, det säger jag.

Alltså, för er som inte förstår så betyder:

Slått - slagit
Tatt - tagit
Snott - stulit

En (nästan) helt fantastisk dag.
Kan inte säga något annat.
Solsken, lekplats och vänner och deras barn.
Det är avslappnande på något sätt att se barn leka, med och utan varandra.
Jag är så lyckligt lottad som har en så fin son som jag har
(fast innom mig är det kaos ibland).

Ville & Youshi



Så lite andra bilder som facebook vägrar ladda upp åt mig.

V blev så glad över att träffa N så han bjussa på en
kram.



Snygging där.


Vaaarå sova i gungan??
Någon var trött.




Imorgon lämnar jag V på dagis för att själv åka till båten på lite jobb jobb jobb.
Det ska bli en ganska kul och framförallt spännande vecka, med ny chef (som jag jobbat med förut) och andra roliga bravader (vad vi kan hitta på under veckan) som kan bli precis vad som hellst.
Det ska ändå bli kul att åka på jobb.

Och när jag kommer hem blir det raka spåret till IKEA för att hämta Vs nya säng *yber-skrattar av iver*



Over And Out



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0