Torsdag 8 oktober - GRATTIS SOM FAAAN ANKA

What about sunrice, what about rain??
Nu nalkas det JOBB igen! De senaste dagarna har präglats av ångest och längtan. Jag vet inte om jag gör rätt. Snart börjar jag jobba heltid igen.
Även om jag gjort en mycket seriös kalkyl på att jag får träffa V mer (kvalitetstid) när jag jobbar vecka-vecka än om jag jobbat 9-17 så känns det tokigt.

Jag anser att:
Skulle jag jobba i land 8-16 (t.ex) skulle jag ha 
3 timmar (ev 3,5) efter jag hämtat han på dagis + morgon innan dagis 1 tim/dag = 4 tim/dag
20 timmar + 21 timmar (helg) = 41 tim/vecka = 41 * 522132 timmar/år (+ semester).

Jobbar jag på sjön får jag
10,5 timmar/dag * 7 = 73,5 timmar/vecka * ca 26 veckor (+ semester) = 1911 timmar/år.

FUCK, det gick inte ihop det här.. nu fick jag mer ångest.. ush.
Fast jag slipper ändå vara den där trötta mamman efter jobbet varje dag.
Vi får se hur det fungerar.

HJÄLP MIG: VAD TYCKER NI?
Ska jag??


Jag måste vara bäst på allt!!
Under tiden som jag bloggade om tiderna gjorde jag samtidigt:
1. Bleker håret
2. Dricker kaffe
3. Pratar med Mickan i telefon
4. Bloggar
5. Hittar jack att ladda telefonen i


IDAG GRATTAR VI ANKA PÅ SIN 25 ÅRS DAG!!!!!!!


Over And Out




Kommentarer
Postat av: Höder

Jag skulle nog börja/pröva på att jobba på sjön först iaf. Jag har ju jobbat både på land å på sjön. D är så mkt vardagstjafs man ska hinna med när man jobbar iland, stressa som fan efter jobbet, till mataffären, till dagis, hem m trött å hungrig V, laga mat, äta, bada, å vips va kvällen slut för er båda typ.. Vart tog mystiden vägen å tiden att bara "va" tillsammans?? Ok du blir borta 1 v men sen då.. Du hinner fixa allt vardagstjafs när V är på dagis, du kan hämta honom tidigt, va pigg å glad å ha tid å energi för V å för DIG..Det enda jag tyckte va tråkigt m å jobba v/v va att man saknade vännerna, för vem är ledig kl 11 en tisdag fm?? Det va nästan bara JOBB eller FILIP ibland fanns det inte plats för "höder" men du har ju mkt stöd av din underbara familj..Det klarnar nog vartefter, du behöver ju inte bestämma dig nu!! Love U.. pussoch kramar

2009-10-08 @ 15:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0